Handelsbetingelser

by astridth84@gmail.com

Her kan du læse om handelsbetingelser samt leverings- og salgsvilkår, når du bestiller online hos Itzcali

Kontakt

Itzcali

v/Astrid Hansen

Østermarksvej 3

8300 Odder

CVR: 37633682

Email: info@itzcali.dk

Priser

Alle priser er anført i DKK inkl. 25% moms.

Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

På Iztcali kan der betales med følgende betalingskort visa, mastercard, maestrocard.

Når du bestiller varer via vores hjemmeside, modtager du en e-mail med en kopi af fakturaen.

Der lægges ingen kortgebyrer på ordren ved betaling.

Alle dine kortoplysninger krypteres med en SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen. Itzcali anvender Bambora som betalingsgateway.

Levering

Leveringstiden er 2-4 hverdage hvis ikke andet er angivet. Vi anvender Post Nord til forsendelse. Din pakke leveres direkte til din dør.

Alle ordrer koster 39 kr. i fragt.

Hvis varen er defekt eller transportskadet ved modtagelsen, skal du hurtigst muligt kontakte itzcali og anmelde fejlen på email: info@itzcali.dk

NB: Vores logo og navn står på forsendelsesindpakningen. Køber du derfor gave til den du deler adresse med, anbefaler vi, at du får din pakke sendt til en anden adresse.

Special bestillinger

Vi vil rigtig gerne være behjælpelige med special bestillinger. Ved special bestillinger skal vi modtage betalingen for din bestilling inden smykket produceres. Ved alle special bestillinger tager vi ikke smykket retur, da det er produceret specielt til dig og ikke noget vi normalt fører.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Det er et krav, at smykket sendes retur i samme stand, som ved modtagelsen. Du må gerne have prøvet smykket, men det må ikke tages i brug. Smykkets værdi må ikke forringes som følge af, at det er prøvet. Hvis værdien forringes, hæfter du selv herfor. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Vi tager ikke imod returvarer, der har overskredet returretten. Varen skal derfor være afsendt senest på den 14. dag efter, at du har modtaget din vare fra os.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I dette tilfælde vil købers penge ikke blive returneret.

Returnering

Ved returnering skal varerne sendes til:

Itzcali

Østermarksvej 3

8300 Odder

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and tracenummer. Hvis en returpakke går tabt under returforsendelse, kan itzcali ikke stilles til ansvar herfor.

I henhold til forbrugeraftaleloven skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

NB: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker, som er sendt uden omdeling og skal afhentes på posthuset. Du kan dog kontakte os på info@itzcali.dk for at returnere på vores adresse.

Tilbagebetaling

Når vi modtager smykket, tjekker vi det, og hvis smykket er i sin oprindelige stand, returnerer vi hele købsbeløbet til din konto. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du foretog købet med. Beløbet skal ifølge forbrugeraftaleloven tilbagebetales inden, der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

Bemærk!

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndteret varen på anden måde, end du skulle

Hvis du har taget varen i brug ud over, hvad der er nødvendigt for at prøve den, har vi i henhold til forbrugeraftaleloven, retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at vurdere, om du ønsker at beholde varen.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på itzcali.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, anden skadeforvoldende adfærd eller almindelig slitage.

Læs mere om fejlagtig brug og vedligehold her

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer samt E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos iztcali og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til itzcali.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.