Home Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Her kan du læse om handelsbetingelser samt leverings- og salgsvilkår, når du bestiller online hos Itzcali

Itzcali

v/Astrid Hansen

Østermarksvej 3

8300 Odder

CVR: 37633682

Email: itzcali@itzcali.dk

Priser

Alle priser er anført i DKK inkl. 25 % moms.

Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

På Iztcali kan der betales med følgende betalingskort visa, mastercard, maestrocard. Desuden kan du bruge mobilepay.

Når du bestiller varer via vores hjemmeside, modtager du en e-mail med en kopi af fakturaen.

Først når vi har afsendt din bestilling, trækkes pengene sikkert fra din konto.

Der lægges ingen kortgebyrer på ordren ved betaling.

Alle dine kortoplysninger krypteres med en SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen. Itzcali anvender Bambora som betalingsgateway.

Levering

Leveringstiden er 4-6 hverdage for breve og pakker. Vi anvender GLS/Post Nord til forsendelse af pakker. Pakker under 1 kg sendes overalt med Post Nord.

Alle ordrer koster 39 kr. i fragt.

Hvis varen er defekt eller transportskadet ved modtagelsen, skal du hurtigst muligt kontakte Itzcali og anmelde fejlen på email: itzcali@itzcali.dk

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Det er et krav, at varen sendes retur i samme stand, som ved modtagelsen, og at alle originale mærker er på. Du må gerne have prøvet varen, men varen må ikke tages i brug. Varens værdi må ikke forringes som følge af, at den er prøvet. Hvis den forringes, hæfter du selv herfor. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Vi tager ikke imod returvarer, der har overskredet returretten. Varen skal derfor være afsendt senest på den 14. dag efter, at du har modtaget din vare fra os.

Gem din postkvittering som dokumentation for afsendelse. Hvis en returpakke går tabt under returforsendelse, kan Itzcali ikke stilles til ansvar herfor.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I dette tilfælde vil købers penge ikke blive returneret.

Returnering

Ved returnering skal varerne sendes til:

Itzcali

Østermarksvej 3

8300 Odder

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and tracenummer.

I henhold til forbrugeraftaleloven skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt returformularen, som var i pakken, da du modtog den.

Bemærk!

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker, som er sendt uden omdeling og skal afhentes på posthuset. Du kan dog kontakte os på tlf: 30284966 for at returnere på vores adresse.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og hvis varen er i sin oprindelige stand, returnerer vi hele købsbeløbet til din konto. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du foretog købet med. Beløbet skal ifølge forbrugeraftaleloven tilbagebetales inden, der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

Bemærk!


Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug,
  • hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, eller hvis det mangler
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end du skulle

Hvis du har taget varen i brug ud over, hvad der er nødvendigt for at prøve den, har vi i henhold til forbrugeraftaleloven, retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at vurdere, om du ønsker at beholde varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind i original emballage og varens ’tag’ skal medfølge. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.itzcali.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, anden skadeforvoldende adfærd eller almindelig slitage.

Læs mere om fejlagtig brug og vedligehold her

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer samt E-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Iztcali og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til www.itzcali.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.